top of page

קבב טבעוני

בחאלב (סוריה) הוא נקרא קובה צמחוני

בטורקיה הוא נקרא צ'י כופתה

אני בכלל קוראת לזה קבב בגלל הצורה וגם כי הוא מתאים בול לכל על האש/ פיקניק כשלא רוצים לאכול בהכרח דברים מפוחמים....

בכל מקרה זו מנה זה פשוט מאוד להכנה, אלגנטית להגשה וטעימה בצורה יוצאת דופן. אההה ואפילו בריאה, אפילו בריאה בטרוף- חלבונים פחמימות סיבים למכביר, אנטי אוקסידנטים נהדרים מהירקות ורכז הרימונים וזילוף מטורף של מיץ לימון גורם לכל הברזל להספג טוב יותר, זו פצצת בריאות וטעם!!!

מאחר ומדובר בעיסה רכה העטיפה בעלה חסה היא חובה של ממש גם לאחיזה נעימה וגם לחוויית הביס במשהו פריך, המילוי הרך שהזלפתם עליו טונות של לימון ייתן קונטרה נעימה מתובלת חמוצה ונימוחה לעסיסיות של החסה.

המצרכים ל10-12 יח':

1 כוס בורגול דק דק

1/2 כוס עדשים כתומות/צהובות

חופן עלי פטרוזיליה

1/2 בצל סגול או 3 גבעולי בצל ירוק קצוצים דק

2 כפות רסק עגבניות איכותי

4 כפות שמן זית

2 כפות רכז רימונים או 1 כף רכז תמרהינדי ללא תוספת סוכר

2/3 כפית מלח (או יותר, לפי הטעם)

1/2 כפית זרעי כוסברה טחונים (למשקיעים ולהרפתקנים מומלץ לקלות במחבת יבשה זרעי כוסברה שלמים ואז לכתוש אותם ולהוסיפם ככה לתערובת, שיעשו קצת קראנץ' בפה) או כמון טחון

1/2 כפית פפריקה חריפה

להגשה:

לבבות חסה

לימון

הכנה:

1. משרים את הבורגול במי ברז 10 דק'.

2. שוטפים היטב את העדשים ומרתיחים אותן בסיר עם מים עד ריכוך, כ 5-6 דק' - מסננים כשהן עדיין שמרו על צורתן אך הן נגיסות ונעימות ללעיסה.

מסננים היטב גם את הבורגול, מעבירים את העדשים והבורגול קערה ומוסיפים: פטרוזיליה קצוצה, בצל סגול או ירוק קצוצים דק ואת שאר המצרכים. מערבבים היטב (רצוי ממש ללוש עם הידיים) וטועמים.

3. מאוד חשוב!!! בדרך כלל ההנחייה טועמים ומתקנים תיבול נכתבת ונקראת כלאחר יד- אבל כאן היא הכרחית לקבב טעים- תטעמו, הטעמים צריכים להיות חזקים ולא תפלים אבל לא בוטים או מתקיפים- לטעמכם ולשיקולכם.

4. מניחים במקרר למנוחה של שעה עד 8 שעות.

5. להגשה: נוטלים חופן מן התערובת, יוצרים צורת קבב או קובה עם קצוות מחודדים ומניחים בתוך עלה חסה, מגישים עם טריזי לימון וכל סועד סוחט מעט או הרבה לימון מעל הקבב.

Featured Posts
Check back soon
Once posts are published, you’ll see them here.
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page