top of page

ללא חשש..... קטניות!

בהנחה שכולם כבר מודעים להשפעות של התזונה על הבריאות שלהם, וכבר הבינו שצריך להוציא מן התפריט ולהמעיט ככל האפשר במזונות המזיקים: סוכר, שומן מן החי, מזונות מעובדים ברמות עיבוד שונות אך בראשם בשר מעובד ועוד -אז אנחנו כבר במחצית הדרך לגאולה תזונתית וגופנו ישגשג בתמורה להקפדה ונהפוך להיות חזקים, חטובים ועם שיניים בוהקות... אז זהו, שלא. יש חשיבות אדירה להוצאה מהתפריט של מזונות מזיקים אך כדי לזכות בפרס הראשון של בריאות יש צורך להכניס במקומם את המזונות הבריאים. אלו שיש להם את כל היתרונות הידועים: יש בהם פחמימות מורכבות, חלבונים (חומצות אמינו שונות), סיבים תזונתיים, ערימות של מינרלים חיוניים....

וכן! ישנה קבוצת מזונות שנושאת בחובה את כל הטוב הזה! אפשר לקנות אותן בכל סופרמרקט רגיל, הן זולות, קלות מאוד לבישול (ברגע שלומדים את הטכניקה...), משביעות וצבעוניות ולא משעממות, הן בריאות בריאות בריאות הרי אלו הן הקטניות!

אז לא מספיק שמפסיקים לצרוך מן המזיק, חייבים להתחיל לצרוך מן המועיל.

בכל המחקרים התזונתיים שבחנו במשך עשורים את תזונתם של קבוצות בעולם שהאריכו חיים ונטו פחות למחלות של המאה הנוכחית (סרטן, מחלות לב...) בלטה קבוצת הקטניות בתזונה המקומית המסורתית. ישנם מחקרים רבים המצביעים כולם באופן ברור ומסקנתם היא צעקה רמה- אנשים!!!! תאכלו קטניות!!!!!

ובכל זאת, אפילו כאן בישראל שיחסית אנחנו עומדים במקום מכובד מבחינה עולמית בצריכת קטניות לנפש- זה בעיקר בגלל ממרח החומוס, המאכל הלאומי. שלא תבינו אותי לא נכון! ממרח חומוס זה נהדר (כשמכינים אותו בבית ולא הקופסה עם החומרים המשמרים מהסופר זה כבר ברשימת מזונות מעובדים תראו למעלה...) אבל ממרח חומוס הוא לא חזות הכל.

יש שעועית: אדומה, לבנה, מנומרת, לימה, עם עין שחורה (לוביה אהובתי!)

יש עדשים (ולא רק במרק!): שחורות, ירוקות, כתומות וצהובות!

יש חומוס בכמה זנים: הדס, ספרדי בולגרי הודי...

לכל קטנית יש דרך בישול המחמיאה לה ודרך בה ניתן לקצר תהליכים, הידעתם שאפשר להכין סיר גדול של מג'דרה תוך 20 דק' בדיוק כמו הכנה של פסטה ומאותה מג'דרה להכין 4 מתכונים שונים? אין שום סיבה להיות שעות במטבח צריך רק ללמוד את הטריקים הנכונים!

בדיוק לצורך כך יפתח שיעור קטניות בבית הספר לבישול טבעוני ובריא ובו אלמד את כל הטכניקות להכנת מנות קיץ כי זה לא הזמן ומזג האוויר המתאים לתבשילי קדרה מהבילים מרקים לוהטים או צ'ילי מבעבע... נלמד להכין סלטי קטניות, ירקות קיץ ממולאים (וממש לא רק באורז, די למתקפת הפחמימות הפשוטות!), מוקפץ מהיר של נבטוטים וירקות, קארי עדשים מהיר ומדהים.

לרישום ושמירת מקום בסדנה התקשרו או שלחו הודעה כבר עכשיו: גלי 0528-924766

ובלי מתכון אי אפשר אז קבלו בתשואות את המתכון שחוגג את עגבניות הקיץ שמגיעות לשווקים.... מתכון שמוכיח שקטניות הן מאכל קיץ מובהק! משביע ומחמיא לירקות הקיץ וקל להכנה ממש.

עגבניות ממולאות וצלויות

¾ כוס מג'דרה מוכנה

חופן עשב תיבול קצוץ (פטרוזיליה, כוסברה, שמיר, בזיליקום – או תערובת)

מלח ופלפל

חופן צנוברים (לבחירה)

1 כפית שמן זית

2 עגבניות

1. חותכים את כיפתה של העגבנייה ומרוקנים את תוכה עם כפית ושומרים את התוכן בתבנית אפייה קטנה.

2. מערבבים את המג'דרה עם עשב התיבול צנוברים ומלח ופלפל, ממלאים את העגבנייה ומזליפים שמן זית.

3. מניחים את העגבנייה בתבנית, מניחים על גבי המילוי את מכסה העגבנייה.

4. צולים ב 200 מעלות, 20 דק', עד שהעגבנייה רכה.

אמרתי שיהיה מהיר, קל להכנה ומהמםםםם באופן כללי? אז בשיעור הקטניות יהיו עוד המון מתכונים מהירים טעימים ומפתיעים!

Featured Posts
Check back soon
Once posts are published, you’ll see them here.
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page