top of page

ט"ו בשבט, פירות יבשים ובישול בריא

מתוך שלושת מרכיבי הכותרת, ישנו יוצא דופן אחד. מהו?

בישול בריא כמובן. כי לבריאות, לט"ו בשבט ולפירות יבשים לא יכול להיות מכנה משותף אחד. בדיקות מעבדה ובדיקות תזונאיות מגלות את האמת שבתוך הפירות היבשים הצבעוניים, המאירים, היפים כמו תכשיטים, והאמת כלל לא מתוקה.

סולפיטים, שעווה, גופרית דו חמצנית, צבעי מאכל מסרטנים:

P2010138.JPG

טארטאזין, סנסט ילו ושמן דקלים. כל התוספים הללו נחבאים בתוך הפירות היבשים הנמכרים במרכולים לקראת חג שנועד לפאר את תנובת הארץ. הבה נתחיל מכך שרוב הפירות המיובשים מיובאים מארצות כגון: תורכיה (במקרה הטוב) וסין והפיליפינים (במקרה הרע). בארצנו מגדלים רוב הזמן- תמרים.

אז את ט"ו בשבט אפשר וכדאי לחגוג עם תמרים אשר גם להם חוק קניה ברור: המחיר כאמצעי הבחנה לאיכות: תמרים זולים מדי (פחות מ 25 ש"ח לק"ג) הם חשודים מידיים. תמרים מבריקים מדי, כנראה הושרו בגלוקוזה (מעין סירופ סוכר) המעניק להם לחות, ברק וכובד וגם המון פחמימות פשוטות ומיותרות לגוף. תמרים צריכים להיות מאובקים קלות במעין אבק לבן עמום, כמו ענבים. זה טבעי.

ומה כן קונים? אורגני כמובן- כי שם אין סולפיטים, אין גופרית ומקס' יש קצת שמן הנותן ברק מסויים. כך שאם כבר דיברנו על חוקים:

1. פירות יבשים אורגניים נוטים להיות חומים, כמו מה שקורה לתפוח אחרי שחותכים אותו. מישמשים מיובשים הם חומים, אננס מיובש ללא סוכר הוא צהוב כהה עד חום.

2. פירות יבשים נוטים להיות נוקשים באין גופרית דו חמצנית השומרת על גמישותם. כך שאל תבהלו אם הפירות היבשים האורגניים שקניתם משדרים התנגדות עזה לשיניים, ככה זה. בבישול ואפייה כשקוצצים אותם לפיסות קטנות הם משתלבים נהדר בכל מקרה.

3. אם לא יצא לכם לקנות אורגני- אפשר לקנות צימוקים חומים (יש בהם הרבה פחות גופרית מאשר צימוקים בהירים), אפשר לקנות תמרי מג'הול אמיתיים (לא מבריקים מדי, ולא זולים מדי), אפשר לקנות אננס מיובש טבעי (ללא תוספת סוכר, זה לעיס כמו מסטיק ומתוק מתוק) ולפעמים גם תפוחים מיובשים פריכים הנמכרים בשקיות קטנות.

4. את הפאפייה בצבעים זרחניים, קליפות ההדר הצבעוניות ומבריקות, הבננה המטוגנת, המישמיש הכתום פלורסנטי, הדובדבנים האדומים מדי- את כל אלו אני ממליצה להשאיר על המדפים בחנויות.

ט"ו בשבט שמח, עם פירות הדר טבעיים, בננות ארצישראליות, תפוחים נפלאים, חבושים, עוד אפילו נשארו רימונים בשווקים.

Featured Posts
Check back soon
Once posts are published, you’ll see them here.
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page