top of page

מרק

איך הצלחתי להכניס לצלחת של הילדים (ולקיבתם ולגופם) בארוחה אחת : קייל, ברוקולי, אפונה, סייטן ביתי מקמח מלא, גזר וכרישה ועוד ירקות שונים ומשונים?

והעיקר בשאלה, איך יצאתי מזה בשלום וכל הכבודה הגיעה בלי קיטורים ליעדה - הזנת גופם המתבגר והגדל. נו, סקרנים?

אצלנו בבית מרקים רצים חזק. זאת אומרת שבדרך כלל אם זה בא בצורת מרק ויש מספיק אטריות (אורז, שעועית, ראמן וכד') אף אחד לא יקטר ויגמע ויזלול את כל הקערה. המרק כמובן צריך להיות טעים, מתובל וחם אבל כל עוד יש מספיק נוזל חופשי (הם לא אוהבים מרקים טחונים, זאת אומרת כגיוון זה נחמד אבל המרק הרגיל צריך, ממש חייב, להיות עם חתיכות).

כך כשעמדתי מול ערימת המצרכים היום:

ברוקולי חביב (שאמנם מחוץ לעונה אבל היה סביר בטעמו ומרקמו, לא מסעיר אבל לא מר)

עלי קייל מרגשים של תחילת עונה

סייטן ביתי מקמח מלא - רכיב חלבוני חשוב ורב אפשרויות

כרישה קטנה ובצלית וירקות שורש רגילים (גזר, סלרי, בצל וכד')

וחשבתי לעצמי שתבשיל קדירה כמו גולש סייטן יהיה נפלא, אבל הילדים יעקמו אפם וידרשו משהו אחר, גם קציצות סייטן וקייל יכולות להיות מעולות אך עליהן הם לא יעיפו מבט שני, שניצל יידחה על הסף ... אבל מרק עם הרבה אטריות אורז יכול לעבור גם אם יהיה בו סייטן כל עוד זה ייטחן לשבבים קטנים.

ואכן כך היה, הסייטן והקייל עברו בהצלחה, אפילו האפונה שלא זוכה לעדנה אף פעם כתוספת עברה במרק בגאון והדר יחד עם שאר הירקות.

אז מה יוצא לכם מזה?

התובנה שברגע שאתם מוצאים נקודה חזקה בתקשורת הבישולית בינכם ובין הנוער, חזקו אותה. אל תנסו על דרך השלילה (את אף פעם לא טועמת!) כי למילים יש נטייה להפוך לתגיות ולהתממש כלשונם, אלא גוונו להם את מה שהם אוהבים. אם אצלי זה מרק עם אטריות- אז יש כ"כ הרבה מרקים עם אטריות בעולם...

אם הם אוהבים פירה- אפשר לגוון את הפירה (כתום מבטטה, לבן מתפ"א וכרובית, וורוד עם סלק וכד'), אם הם אוהבים קציצות- אפשרויות הגיוון הן אין סופיות.

אוהבים בצקים? אפשר להכין מלית עשירה של ירקות וסייטן ולמלא בצק שמרים לסמבוסקים או למלא בצק פילו מוברש בשמן זית לבורקס פריך.

לפעמים קשה לשכנע ילדים ומתבגרים לטעום משהו חדש, אבל אם זה בא בתבנית המוכרת (מרק/ שניצל / פירה וכד') זה יכול לעבור, בכייף!

מאמר זה נכתב כחלק מהתורה שבעל פה הנמסרת כסדרה בסדנא אוכל בריא שילדים אוהבים.

IMG_9503.jpg

Featured Posts
Check back soon
Once posts are published, you’ll see them here.
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page