top of page

להרים סדר שיהיה בסדר!

אז איפה אתם בחג? מארחים? נהדר!! עם ההתנהלות הנכונה וכמה טריקים טבעוניים אפשר להרים סדר טבעוני בלי לצאת מדעתכם או לאכול את הלב שהרי ידוע שלאכול את הלב זה לא טבעוני....

אחרי שספרתם כמה משתתפים יהיו וכמה שולחנות וכסאות והגדות יש לכם והתארגנתם על מה שחסר הגיע הקטע הכייפי- תכנון התפריט!

בתכנון התפריט כדאי לייצר איזון בין המנות המוכנות מראש לאלו המוכנות סמוך לארוחה וזהו תכנון הפירמידה ולא זו של פרעה..... כמה שיותר הכנות מראש זהו הבסיס וכמה שפחות הכנות של הרגע האחרון- זה השפיץ.

תפריט סדר טבעוני לדוגמה:

מנה ראשונה

קובה של פסח ומגוון ממרחים שהולכים טוב עם מצה כגון: פלפלים קלויים, טפנד זיתים, חרוסת, חזרת עם סלק.

את הקובה ניתן להכין גם 3 שבועות בטרם החג, לטגן (לא נחמה, אי אפשר לאפות, זה קובה של פסח הוא עלול לצאת יבש כמו סוליה באפייה) ולהקפיא. בבוקר הסדר מפשירים אותן ומחממים בתנור בשכבה אחת.

את כל הממרחים (למעט אלו על בסיס טחינה או שקדים) אפשר ורצוי להכין שבוע לפני החג, טעמם אף משתבח.

רעיונות נוספים: דפי אורז מגולגלים עם ירקות(רול וויאטנמי), סושי אבוקדו, פטריות ממולאות המוגשות על מצע של טחינת סלק.

מנת ביניים

מרק ירקות בסגנון מרק בלי עוף או מרק טחון כגון מרק כתום (דלעת, בטטה, גזר וחלב קוקוס) או בורשט (מרק סלק המוגש עם שמנת מקדמיה) או מרק טחון של פטריות וערמונים. בקיצור- יש המון אפשרויות!

מרק אפשר ורצוי להכין יום-יומיים לפני החג, טעמו משתבח לאחר השהייה במקרר והחימום החוזר.

מנה עיקרית

קערת ירוקי אביב מאודים

מאדים ירקות אביב ירוקים כגון ארטישוק חצוי, ברוקולי, אפונה בתרמיליה, סוגי שעועית ירוקה טרייה (רגילה או שטוחה) וכדומה- כל טוב האביב הירוק. הסוד הוא אידוי מדויק, כל ירק בנפרד וקירור מהיר בזרם מים קרים אפשר גם יום לפני. את הירקות המאודים שומרים במקרר ומסדרים בצורה פומפוזית כמה שעות לפני הארוחה בקערה דקורטיבית.

מוסקה אישית / קדירת שעועית בנוסח בורגיניון

המתכונים מופיעים בספר שלי בפרק "חלבונים מן הצומח" כולל ההתאמה לפסח.

כל המנות העיקריות יכולות להתבשל יום לפני החג או בבוקרו, כאשר את השלב הסופי של האפייה מבצעים רק עד אמצע הדרך (מחצית מזמן האפייה) כך שהחימום החוזר ישחים את המנה במדויק ולא יגרום לה ליבושת פנים...

סלטים טריים

זה בדיוק הזמן להשתמש בדיסקית הפריסה של מעבד המזון שלכם! היא יכולה לגרר כרוב שלם בדקה, את הכרוב מגררים יום לפני ושומרים במקרר לא מתובל, גם גזר ניתן לגרר יום לפני, גם חסה כדאי לשטוף ולייבש היטב יום לפני... את הרוטב אפשר להכין בצנצנת או בקבוק כשלושה ימים לפני ולשמור במקרר.

מגוון ירקות צלויים

בטטה, בצל, תפוחי אדמה, כרובית, דלורית וכד' אפשר להכין בבוקר הסדר ולחמם.

אם רוצים תפוחי אדמה פריכים- קונים תפ"א זעיר, חוצים ומבשלים יום לפני במי מלח כמה דקות, מסננים ומקררים. ביום הסדר עצמו מסדרים על תבנית מרופדת בנייר אפייה (שהוא החבר הטוב שלכם שמונע הדבקות וניקיונות מפרכים) וצולים בחום גבוה כשמתחילים לקרוא את ההגדה. עד האוכל תפוחי האדמה יהיו פריכים וטעימים!

רעיונות נוספים : סלט קינואה, סלט אטריות אורז, סלט תאילנדי ; סלטים מבושלים כגון סלט טורקי או רטטוי (כולם מופיעים בספר...).

מנה אחרונה

פטיפורים בסגנון טרוף או מרציפן פירמידות או תמרציפן (כולם מופיעים בספר בפרק הקינוחים) ניתן להכין שבוע לפני החג.

אם רוצים להכין קינוח כוסות מרשים אז יש להכינו 24 שעות לפני הארוחה ולא יותר.

וזו רק דוגמה אחת לתפריט, כל מה שצריך זה תכנון מוקדם, את הספר "בישול טבעוני ישראלי" אהבה וכייף לבישולים ולבשל מראש רק את הדברים שמחמיאים לחימום מחדש!

Featured Posts
Check back soon
Once posts are published, you’ll see them here.
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page