top of page

ארוחת עשר בריאה

לקראת חג האחד בספטמבר הוא חג החזרה לשגרה ולמסגרות תמיד מבקשים ממני לכתוב מתכוני ממרחים מעניינים לכריך של בית ספר, ודי, זה לא רק שנמאס לי כמתכונאית אלא גם לכם כקוראים, נמאס נמאס ונמאס... מי קבע שלבית הספר חייבים לקחת סנדוויץ'? הרי אפשרויות האחסון והשינוע של מזון עשו כברת דרך אדירה מאז אותו מכור להימורים, הלורד של העיירה סנדוויץ' שביקש לארוז את פרוסת הצלי המטפטפת שלו בין שתי פיסות הלחם כדי לא לעזוב את שולחן הבלק-ג'ק.

אז מה לוקחים לארוחת עשר? המון ולא רק כריך!

ראשית- הקופסה. הקופסה המועדפת על הילדים היא זו המחולקת למנות, מעין חמגשית.

שנית- החלוקה התזונתית: פרי, ירק ומשהו יותר משביע. אל תחששו מחיתוך של פירות, גם אלו הנוטים להתחמצן ולהשחיר לא ממהרים לעשות את זה בקופסה דחוסה ואטומה לאוויר.

פרי וירק הם החלק הקל, לכל ילד יש את הפייבוריטים שלו: זה יכול להיות תפוח ומלפפון, עגבניות שרי ותותים, מנגו חתוך וכרוב לא מתובל, קולורבי וקלמנטינה או תפוז וכן הלאה האפשרויות הן באמת, באמת אין סופיות וכוללות גם ירקות מאודים שהילדים אוהבים כמו שעועית ירוקה או כרובית....

ומה זה ה"משהו המשביע"?

מכיוון שאנשים עסוקים אנו, ויש לדאוג על הבוקר גם לתיק עם מחברות ספרים וקלמר, לבקבוק מים, לתלבושת בית ספר, לנעליים המתאימות ולגרביים (!!!) הנכונים, כן כובע, לא כובע, איפה ה-------- שלי, אמא אני לא מוצא כלום!!!!!!!!!!!! ההההההאאאאאא!!!

אז לא נכין בנטו יפני מושקע עם פרצופים ודגלונים. לא נכין. זה חמוד, אבל אצל אחרים ותודה.

אנחנו ממחזרים שאריות. בדרך כלל מארוחת הערב.... יש חומוס? נהדר! שמים ממרח חומוס בתא הקטן של הקופסה ומצרפים קרקרים לטבילה כייפית.

אכלנו לביבות תירס או לביבות ירק אתמול ונשארו שלוש מיותרות? זה מעולה. כמובן שאין ילד שיסרב לקחת פנקייק או שבלול פיצה או מאפה קינמון שנשארו מאתמול.

עלי גפן, גם כאלו מקופסת שימורים זה להיט ובכלל שאריות של אורז שבושל עם גזר ואפונה או אפילו סלט אטריות קר, פסטה עם מעט שמן זית וכמובן- סושי.

הכי כייף שנשאר סושי, ורוב הפעמים כשאני מכינה סושי אז אני מכינה מראש כדורי אורז בלי האצה ואת האצה מניחים בנפרד, הילדה לוקחת אצה ביד ועוטפת אתה את כדור האורז וכך האצה נשארת פריכה ונגיסית.

ואם אין אף שארית במקרר... כי גם זה קורה אז קרקרים ואגוזי מלך (זה בריא למוח!) וצימוקים או חמוציות או דובדבן מיובש או לדר (יאמי!!!), או לחמנייה עם סלט טורקי וסלט קצוץ....

חשוב מאוד לא לשכוח לצרף מזלגון או כפית ולבדוק שאין נזילות מהקופסה כי לא כייף למחברות לשכשך במיץ סלט.

אז צאו מהקופסה ותתחילו להכניס אוכל-אוכל לקופסה, כי ארוחת עשר היא לא רק סנדוויץ'!

Featured Posts
Check back soon
Once posts are published, you’ll see them here.
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page