top of page

חביתת קטניות וירק מעולה

אחרי מספר לא מבוטל של הצלחות, כבשתי גם את פסגת קיבוע המתכון ועכשיו אני גאה לחלוק עמכם שאני מרגישה כמו מלכת חביתות הירק הטבעוניות!

ולהלן הסיבות המצדיקות את ההכתרה:

1- הילדים אהבו (2/3 מהם וזה המון!) ואכלו פעם אחר פעם.

2- היא יוצאת שלימה, אוורירית שחומה עם קצוות פריכים ופנים רך. כל מש שמבקשים מחביתת ירק להיות.

3- קלי קלות, החומרים (מרגע שקניתי אותם) מחכים לי בשלוף במזווה, וזה הופך את חביתת הירק להיות סירת ההצלה שמצפים ממנה להיות- משביעה, לא קשה להכנה, מהווה בסיס מעולה לארוחת ערב.

ועכשיו אתם כבר במצב קטטוני מרוב ציפייה למתכון?

אז הקדמה קצרצרה לחומרי הגלם...

הקטניות- לצורך אמנות השליפה המהירה נשתמש בקמח קטניות. קמח חומוס -אני משתמשת רק בסוג הנקרא צ'אנה דאל, שהוא חומוס הודי שעבר קילוף לפני שהפך לקמח עדין יותר בטעמו ובעיכולו מאשר קמח החומוס הסטנדרטי.

וקמח עדשים כתומות שניתן לקנות כקמח או לטחון לבד במטחנת תבלינים עדשים כתומות לאבקה דקה.

הנוזל- מי סודה. ורק הם והם הטריק המדהים של חביתת הקטניות וירק... הם מאווררים ומתפיחים ללא טעמי לוואי של החומרים המתפיחים. כך שגם אם אינכם נוהגים להתסיס מים בדו תחמוצת הפחמן כדרך קבע כדאי להחזיק בקבוק קטן של סודה במזווה לצורך הכנת חביתות ירק טבעוניות.

המחבת- המילה חביתה נגזרת מהכלי... מחבת! וזו תזכורת נהדרת לכך שבחביתה מלכותית יש להשתמש בכלי היאה לה וזו מחבת נון סטיק משובחת שדבר לא נדבק אליה, רצוי עבה וכבדה כך שמוליכות החום שלה טובה והיא מסוגלת גם לבשל את פנים החביתה ולא רק לשרוף קצוות. ורגע רגע עוד לא סיימנו!!! מכסה. לא חייב כזה שסוגר הרמטית אבל בהחלט כזה שמכסה את החביתה ומאפשר לה התבשל כאמור ולא רק להיחרך. אני אוהבת להשתמש במחבת המיועדת לקרפים, שוליה נמוכים מאוד וכך הטיפול בחביתה קל ונוח, וגם הגודל שלה אידאלי.

חביתת קטניות וירק טבעונית ( 2-4 מנות)

1/4 כוס קמח חומוס (רצוי כאמור לעיל צ'אנה דאל)

1/4 כוס קמח עדשים כתומות

1/3 - 1/2 כפית מלח (עניין של טעם)

1/2 כוס (125 מ"ל) סודה (כזו ששותים!)

חופן ירוקים מכל הבא ליד: כוסברה, פטרוזיליה, שמיר, קייל, בצל ירוק וכד'

1 גזר גדול

2 כפות שמן זית

1. קולפים ומגררים דק את הגזר, בפומפייה או במעבד מזון עם דיסקית הגרור הדקה. מניחים במחבת עם כף אחת שמן זית ומרככים על אש בינונית כדקה או שתיים.

2. בינתיים מערבבים את קמחי הקטניות עם המלח ויוצקים את הסודה ומערבבים היטב, מוסיפים את הגזר המרוכך ואת הירוקים קצוצים ומערבבים היטב. הבלילה צריכה להיות יותר סמיכה מפנקייק אבל לא בצקית מדי אלא כזו שניתן לערבב עם מזלג. אם צריך מוסיפים עוד מעט סודה או קמחי קטניות עדי להגיע לסמיכות הרצויה.

3. מחממים במחבת על אש בינונית את כף השמן הנותרת ויוצקים את הבלילה ומסדרים אותה בשכבה נחמדה עד ס"מ אחד פנימה משולי המחבת. מכסים וממתינים שתי דקות. בודקים אם התחתית השחימה בזמן זה כבר אמורות להווצר בועות על פני העיסה ואז הגיע זמן ההפיכה אך לא הפוטש...

ואיך הופכים? מחזיקים ביד אחת את המכסה כשהידית שלו בכף היד ומחליקים פנימה את החביתה מבלי להפוך אותה, ואז עם היד השנייה הופכים את המחבת הריקה (כאילו הייתה מכסה!) מעל החביתה, מצמידים מחבת למכסה ההפוך והופ הופכים, עכשיו החביתה כשצדה הבלתי עשוי פונה מטה למחבת, משחררים את המכסה וחזירים לאש עד השחמה.

בתיאבון!!!!

Featured Posts
Check back soon
Once posts are published, you’ll see them here.
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page