top of page

עוגייה לארוחת בוקר???

מה?? את נותנת לילדים עוגייה לארוחת בוקר?? זה לא בריא!!!!!!!!

ואת עוד מלמדת בישול בריא? פפפפעהההה, אצלי הילדים אוכלים רק קורנפלקס!!!!

כן, אבל עוגיה לארוחת בוקר זו ארוחת בוקר בריאה פי כמה מקורנפלקס ולא רק בגלל שהעוגייה הוכנה בבית והקורפלקס מעובד לעייפה אלא בעיקר בגלל ש.... קורנפלקס הוא יותר ממתק מעוגיה! סטאגאדיש (זה הצליל של המצילתיים בסיום משפט מחץ)!!!

במנת קורנפלקס (תירס רגיל, אין דבר כזה "תירס מלא" כי לתירס אין קליפה ששווה לאכול אותה או נבט עם ערכים מיוחדים כמו חיטה והוא תמיד עבר עיבוד לקורנפלקס וקמח תירס בשלמותו גיחי גיחי איך פרסומאים מצליחים לעבוד על כולם) יש 24 גרם פחמימות ל 30 גרם.

ואם חשבתם ש30 גרם זה המון, אני ממליצה על התרגיל הבא: קחו קערה, אפסו את משקלה על משקלי מטבח מדוייקות ושקלו לכם 30 גרם קורנפלקס רגיל.

(לא מצופה סוכר, לא עם תוספות, זה הבסיסי הצהוב הרגיל? זה שאומרים לילדים: אבל אני מרשה רק קורנפלקס רגיל לא עם סוכר וצבעי מאכל ואז מרגישים שיופי לנו, אנחנו דואגים לתזונה של הילדים...)

מהר מאוד המשקל יגיע ל 30 גרם כי 30 גרם זו כמות של כמה כפות בודדות. זו מנה המכילה 24 גרם פחמימות (ובעברית- 5 כפיות סוכר), ועוד לא דיברנו על הסוכר שבחלב פרה ונזקים שהוא גורם לבריאות...

עכשיו קחו עוגיה, אפשר עוגיית מיכל מקמח שיפון מלא וסוכר קנים, בכל עוגיה יש רק 6 גרם פחמימות.

ואפשר גם עוגייה גדולה ומפנקת יותר, איזה ילד ייסרב להתחיל את הבוקר עם עוגיית שוקולד צ'יפס?

12 גרם פחמימות לעוגיה המבוססת על קמח כוסמין/חיטה מלא ושוקולד מריר.

כמובן שדייסת שיבולת שועל מלאה, או סולת עם חלב שקדים או גרנולה הן ארוחות בוקר מקובלות ומומלצות יותר, אבל לפעמים, כשאתה ילד, ובעיקר כשקמת עם פרצוף חמוץ (פנים חמוצות! אמא שלי הייתה אומרת ש"פרצוף יש רק לסוסים" ועכשיו אני אומרת לילדים כל פעם "תנקה את הפרצוף אבל אמא שלי הייתה אומרת שפרצוף יש רק לסוסים" וזה משפט שיוצא כל פעם ממש ארוך ומסורבל)

אז לפעמים, עוגייה לארוחת בוקר זה בסדר, אבל תמיד תמיד? זה יהיה בריא יותר מקורנפלקס.

IMG_2859.JPG

Featured Posts
Check back soon
Once posts are published, you’ll see them here.
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page