top of page

בחופשת לידה....

רבות נכתב על הכינוי המאמלל "חופשת לידה" לתקופה התובענית והטובענית שאחרי לידה, כולם מסכימים שחופשה זה ממש לא. לא בל' רבתי.

בואו נסכם שזו תקופת החלמה לאם, גדילה ושגשוג לתינוק, וכדי להחלים, לגדול ולשגשג צריך.... ניחשתם נכון: מזון ומשקה, והרבה וכדאי מאוד שגם יהיה טעים, מנחם וקל לעיכול לכל השותפים לעניין.

אתחיל עם העניין הקליל שנוטים להתעלם ממנו לצערי והוא עניין השתיה. כמויות הנוזלים שצריך גוף של אם מניקה הן אסטרונומיות, פשוט לא יאומן, כי אל נא תשכחנה- כמו בהריון גם עכשיו יש גוף נוסף שתלוי בכמות הנוזלים שלכן, רק שעתה הוא גדול יותר ודורש יותר...

הנוזל הכי נכון הוא מים, זה ברור, אבל אפילו מה שנכון יכול להשתפר ולהיות יותר מ"רק מים". חליטות צמחים הם ה-דבר בעיקר בחורף. אני נוטה לשתות חליטת שומר (מזרעי שומר אבל גם מה שנמכר במרכולים בשקיות תה זה בסדר) או קמומיל או לואיזה. שלושתם נחשבים "בטוחים" להנקה ויש הקושרים כתרים ליכולתיהם להצטרף למאבק בכאבי הבטן של העולל.

השוס הגדול הוא פטנט התרמוס, במקום לקום כל פעם להכין כוס חליטה בודדה שנלגמת ברגע אני מכינה תרמוס המספיק ל 4 כוסות, הטרחה היא אותה טרחה אך היעילות, הו היעילות! כשיש לי תרמוס של חליטה הוא יילגם בהנאה רבה, במיוחד כעת בחורף כשהגוף משווע לנוזלים חמים כדי להפיג את הקור והיובש...

אחרי שטיפלנו בעניין הנוזלים- עכשיו תביאו אוכל אוכל!!!

הדבר הראשון שהכנתי כאשר חזרתי הביתה מבית היולדות הוא סיר מרק ענקי שיספיק לכמה וכמה ימים. מרק הוא אוכל, הוא נחמה, הוא מחבק את הבטן מבפנים והוא גם נוזלים כמובן, ולא נתעלם מיכולתו המופלאה להשתפר בזמן שהוא ממתין במקרר ומתחמם מחדש. לא משנה איזה מרק: מיסו עם ירקות ואטריות, ירקות עם גריסים ותפוחי אדמה, עגבניות ואורז מלא, מרק של קוסקוס... הכל הולך, יותר נכון- הכל נשאב ונגרס.

יש אמונות רבות לגבי מה גורם גזים לתינוק וממה כדאי לאם המניקה להמנע. השיטה היחידה היא ניסוי של מה מרגיז את העולל הפרטי שלך, וממנו להמנע. אם החלטת להמנע מירקות ממשפחת המצליבים כרגע (הכוללת את הירקות הכי טעימים בחורף! כרובית, כרוב, קולרבי, ברוקולי, לפת, צנוניות ועוד) כדאי להכניס ירקות אחרים לתפריט כדי שעקרון הגיוון לא ייפגם ושיהיו מספיק סיבים.

במקום סלט כרוב- סלט חסה וירוקים אחרים.

במקום כרוב במנה מוקפצת- גזר, קישואים, פטריות.

במקום כרובית במרק וכרובית צלויה- שומר, שמסתדר נהדרא בשתי הטכניקות וכן הלאה...

ואם בענייני סיבים עסקינן - בתקופה לאחר לידה כדאי להקפיד שבעתיים על "יציאות שמחות" ואני לא מדברת על לקבוע עם הח'ברה לבירה בפאב השכונתי אלא למשהו אחר והמבינה תבין, הו הו, היא תבין...

אז תתחילו לנשנש שזיפים מיובשים או דובדבנים מיובשים, חופן מזה או מזה מדי בוקר וערב, ויהיה בסדר, ועל הדרך גם משק הברזל המדולל שלכן ירווה נחת.

מכיוון שלאמהות לעוללים זעירים יש מעט פנאי והמון מטלות, זה בדיוק הזמן להשתמש בכמה פטנטים בישוליים שחוסכים זמן.

על פסטה בסיר אחד שמעתן?

הטכניקה פשוטה מאוד: את הפסטה היבשה מבשלים עם הירקות, חומרי טעם, מעט מים ושמן זית- פשוט זורקים הכל לסיר אחד ומערבבים על אש בינונית. מתקבלת אחרי 10 דק' מנה משביעה וטעימה במינימום מאמץ ורק סיר אחד מלוכלך (כי גם הדחת הכלים היא משימה!). הרעיון הוא לאלתר לפי המצאי במקרר ובמזווה ולפי הטעם האישי.

רוצים ללמוד עוד? סדנת "הכל בסיר אחד" תפתח לכם את דלת הקסמים לטכניקה מדליקה וחוסכת זמן לאוכל טעים מאוזן וקל מאוד להכנה!!!

בסיר שלי הנחתי היום:

3/4 כוס פסטת כוסמין מלאה

3/4 כוס מים

2 כפות שמן זית

1 עגבניה חתוכה לקוביות

1/2 שומר פרוס

1/2 בצל פרוס

2 שיני שום פרוסות

חופן זיתים ללא החרצנים

1 כף שמיר קצוץ

1/2 כפית מלח

1/2 כפית פפריקה חריפה

קורט זעפרן

וכך זה נראה ברתיחה הראשונה, אם צריך עוד נוזלים פשוט מוסיפים מעט מים.

הוספתי חופן שקדים קלויים בזמן ההגשה, תענוג!

ונקנח באיחולי שנת לילה טובה לכולם! כל לילה וכל הלילה!

Featured Posts
Check back soon
Once posts are published, you’ll see them here.
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page